Personal branding w twojej pracy – jak o niego zadbać?

Personal branding to modne ostatnio pojęcie, które odnosi się głównie do budowania swojego wizerunku i mocnej pozycji na rynku pracy. Warto o nim pamiętać także we własnym biurze i budować wśród współpracowników odpowiednią reputację. W przeciwnym razie możemy zaszkodzić swojej karierze i przeszkodzić sobie w osiągnięciu zamierzonego celu.

Na co szczególnie warto zwrócić uwagę?

TAK, jako odpowiedź na każde pytanie!

Zastanów się jak zwykle reagujesz na pytania swoich współpracowników i czego one dotyczą. Jeśli od czasu do czasu zgodzisz się komuś w czymś pomóc to nic w tym złego. Stawia cię to nawet w dobrym świetle. Jeśli jednak na każdą prośbę dotyczącą na przykład pracy w weekend, zrobienia czegoś za kolegę, pozostania dłużej w pracy czy zastąpienia kogoś na wieczornym evencie u klienta, odpowiadasz  „TAK” to istnieje duża szansa, że długo tak nie wytrzymasz a koledzy z pracy zaczną nadużywać Twojej dobroci. Zastanów się czy naprawdę za każdym razem chcesz wszystkim pomagać, nawet swoim kosztem? Kiedy pojawi się kolejna prośba o zrobienie czegoś „extra”, zastanów się dwa razy, zanim znowu powiesz „TAK”.

NIE dla wszystkiego, co przekracza twój zakres obowiązków

Co do minuty pilnujesz wyjścia z pracy? Zdarza ci się spóźnić do biura, jednak nigdy nie zostajesz dłużej? Na wszystkie pytania związane z aktywnościami pozazawodowymi, takimi jak wolontariat pracowniczy, wyjścia integracyjne czy wyjazdy odpowiadasz „NIE”? Taką postawą nie budujesz dobrej opinii. Może być to także jeden z powodów, dla których pracodawca będzie cię gorzej oceniał.

Prośba – twoje drugie imię

Jak często prosisz innych o pomoc, zamiast spróbować zrobić coś samemu? Czym najczęściej podyktowane są twoje prośby – brakiem zrozumienia dla danego zadania czy może lenistwem? Zadawanie pytań nie jest niczym złym, ale równie ważne jest także samodzielne rozwiązywanie swoich problemów.

NIE MAM CZASU, jako odpowiedź na wszystkie pytania i prośby

Każdy z nas miewa cięższe dni w pracy. Natłok obowiązków sprawa, że nie zawsze mamy chwilę wolnego. Pilnuj jednak tego, aby twoje obowiązki nie sprawiły, że izolujesz się od pracowników. Spróbuj czasem odpowiedzieć na pytanie kolegi z pracy, zamiast wiecznie odpowiadać mu „nie mam czasu”. Skup się też na słuchaniu podczas spotkań, a laptop bądź komórkę odłóż na chwilę na bok. Bądź osobą uważną, słuchającą innych i buduj swój personal branding.

Plotki biurowe – to uwielbiam!

Jak często plotkujesz w pracy? Jak dużo czasu poświęcasz na historie swoich współpracowników? Uważaj na takie zachowanie. Może ci zostać przypięta łatka „plotkary” a przez to sprawisz, że ludzie przestaną ci ufać i zwierzać się ze swoich przemyśleń. To z pewnością nie wpłynie dobrze na twój personal branding.

Wieczny narzekacz

Niezależnie od pogody, pory roku, natłoku obowiązków czy prób zadowolenia cię przez pracodawcę, ty zawsze narzekasz? Spróbuj patrzeć na swoją pracę i życie w kolorowych barwach i szukaj pozytywów. Ludzie nie chcą pracować z osobami, które ciągle narzekają. Uważaj, żeby nie zaczęli postrzegać cię jako wiecznego narzekacza.

Jak myślisz, jakie jeszcze błędy można popełniać w pracy? Czy ciągłe przepraszanie za wszystko, wytykanie błędów innym ludziom albo postrzeganie siebie jako idealnego pracownika niezależnie od sytuacji jest dobre? Zastanów się nad zachowaniami, które mogą być źle postrzeganie i postaraj się ich unikać!

2 odpowiedzi do “Personal branding w twojej pracy – jak o niego zadbać?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *