Media społecznościowe – sprawdź, co na nich publikujesz, zanim zrobi to rekruter

Jak wskazują niektóre źródła, nawet 92% rekruterów wykorzystuje media społecznościowe do szukania wysokiej jakości kandydatów a prawie 70% z nich, przynajmniej raz odrzuciło kandydata na podstawie treści znalezionych na ich profilach społecznościowych. To wystarczający powód, aby zadbać o to, co można na nasz temat przeczytać online.

Jest kilka pewnych informacji, które z pewnością sprawdzi rekruter, przeszukujący Twoje profile w social media. Warto więc zadbać o to, aby wypaść podczas takiej „kontroli” jak najlepiej. O czym warto pamiętać?

Pokaż swoją eksperckość

Jeśli od kilku lat jesteś w danej branży, zapewne już sporo wiesz a coraz więcej osób nazywa Cię ekspertem. Czy jednak Ty też tak o sobie myślisz? Czy w jakiś sposób się tym chwalisz? Rekruterzy chcą zatrudniać najlepszych kandydatów dlatego budowanie personal brandingu powinno być jednym z Twoich stałych działań. Możesz to robić pojawiając się w charakterze eksperta na różnego rodzaju wydarzeniach i konferencjach, publikując ciekawe artykuły, np. na LinkedIn lub prowadząc bloga. Pamiętaj jednak, aby robić to dobrze!

Powstrzymaj się od negatywnych opinii o byłym pracodawcy… nawet jeśli są one prawdziwe

Media społecznościowe mają moc! Opinia, którą w nich wyrazimy może w krótkim czasie dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i bardzo nam pomóc w nagłośnieniu danej sprawy. Jeśli postanowicie za ich pomocą wyrazić złą opinię o byłym pracodawcy to liczcie się z tym, że rekruter może ją zobaczyć. Nawet jeśli Wasze słowa będą prawdziwe, mogą one powstrzymać rekrutera przed kontaktem z Wami. Przecież nie chce on narażać opinii swojego pracodawcy na Twoją krytykę.

Pokaż, że masz pasję

Oprócz Twoich umiejętności, dla rekrutera jest także ważne to, jakim jesteś człowiekiem i czy będziesz wpasowywać się w kulturę korporacyjną firmy. Warto więc wykorzystywać media społecznościowe do pokazywania swoich pasji i zainteresowań. To może zadziałać na Twoją korzyść, o ile Twoje zajęcia po pracy nie są zbyt kontrowersyjne!

Uważaj na kontrowersyjne opinie

Istnieje kilka tematów, takich jak na przykład polityka, które wywołują różne, nieraz to skrajne opinie, odczucia czy komentarze. Jeśli chcesz pozostać neutralnym kandydatem, lepiej nie wyrażaj swoich opinii na ten temat. Media społecznościowe nie powinny być miejscem do wyrażania opinii, które nie zawsze mogą spodobać się rekruterowi, a jeśli naprawdę masz taką potrzebę, licz się z tym, że komuś może się to nie spodobać.

Już wiesz, na co zwracają uwagę rekruterzy? Teraz Ty sprawdź ich! Zobacz na co zwrócić uwagę.  Dowiesz się tego w tym artykule.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *